Friday, 19 September 2008

Khayalan???

Takut tak kalau dok kat dalam rumah yang takda letrik, waktu malam, sorang-sorang? Ada yang takut dan ada yang tidak tapi kengkadang tu seriau jugak. Naik jugak bulu roma. Camana kalau dok kat dalam kubur sorang-sorang? Belum lagi dengan nak jawab soalan kubur dari malaikat, azab kubur lagi, binatang yang bermacam-macam ......eeeiii takutnya. Banyak manalah amal yang ada sekarang...kalau tetiba jer Allah ambik nyawa hari ni saat ni. Ya Allah berilah kekuatan iman pada hambaMU ini, moga dapat ditambahbaikkan semua amal perbuatan.
Kalau manusia dapat tengok Malaikat maut macam iklan Accident kat TV tu macam manalah agaknya ya? Mesti tak senang duduk, mana taknya tiba kat simpang jalan nampak Malaikat maut tengah dok tunggu. Entah giliran saper lah pulak hari ni. Giliran aku ke, giliran orang dalam kereta depan tu ke atau kereta belakang, kiri,kanan atau giliran siapa???
Malaikat yang bawa rezeki pulak kalau turun mesti suma suka. Harap-harap dia datang kat aku. Tapi kalau tak datang kat aku tu apa tandanya?? Adakah petanda Malaikat Maut akan mengambil tempat??? Sebab, bila rezeki dah tak ada, bererti kematianlah yang menanti.
Setiap titisan hujan yang turun ke bumi ada malaikat yang menatang, setiap helaian daun yang mencecah bumi telah Allah tetapkan, setiap kerlipan mata juga ada yang menguruskannnya dan bermacam-macam lagilah. Menakjubkan kan??!!! Subhanallah!!! Alhamdulillah!!! Allahuakbar!!!

No comments: