Sunday, 7 September 2008

Kad Hari Raya

Minggu ni ayah pulak buat competition mencipta kad raya untuk anak-anak. Masa dah diberi 2 minggu lebih awal dan kad raya boleh dibuat menggunakan kemudahan komputer atau secara manual. Setiap orang perlu menghasilkan 3 kad dan kad yang dibuat menggunakan komputer akan dicetak. Siapa pemenangnya??? Ketiga-tiga adalah pemenang sebab semua kad yang dihasilkan memaparkan kreativiti dan kesungguhan masing-masing.
Luqman - kreatif dan menurut ayah, bila melukis dia seorang yang single line
Afiqah - kreatif dan menurut ayah juga dia seorang yang free line
Aqmar - kreatif dan cuba meniru kedua-dua idola di atas. Mampu menghasilkan sesuatu yang "outstanding" berbanding umurnya.
Oleh kerana ketiga-tiga adalah pemenang maka tak adalah drama airmata, kalau tak jenuh ummi nak kena pujuk. Kali ni hadiah tak seberapa, maklumlah dengan keadaan yang serba kekurangan kat sini. MP3 untuk hadiah competition hari tu pun bukannya dibeli tapi dapat percuma masa mendaftar untuk bank 2 tahun lalu. Kat sini jer berpeluang nak buat aktiviti macam ni, kalau kat Malaysia tak tahulah. Sibuk dengan beg sekolah berat, homework lagi, tution lagi, ko kurikulum lagi dan ntah apa-apa aktiviti sampingan lain. Jadi manafaatkanlah apa yang ada sebaiknya.

No comments: