Tuesday, 16 September 2008

.....................


Entah kenapa hati rasa sayu sangat. Tiba-tiba rasa rindu pada Baitullah menggamit perasaan hingga membuat hati jadi tak keruan. Sedar tak sedar dah 15 hari Ramadhan berlalu...terlalu cepat. Berkesempatankah aku untuk menikmati Ramadhan akan datang dan berkesempatankah aku untuk kembali menyahut lambaian Baitullah??? Menunaikan salah satu rukun Islam. Teringat ketika mengelilingi kaabah tika menunaikan umrah, jauh di sudut hati begitu ingin sekali mengucup hajr aswad. Mungkinkah??? Hanya doa aku panjatkan tiap kali sujud agar Allah beri aku kelapangan dan kesempatan. Ternyata Allah tak pernah mensia-siakan hamba yang meminta, saat ada pembesar2 membuat lawatan ke kaabah dan kebetulan aku berada berhampiran hajr aswad, pengawal2 berkenaan menolak aku dan Ani untuk mengucup batu hitam itu. Subhanallah, maha suci Allah, bersihkanlah hatiku, terangilah ia dengan cahaya keimanan. Amin.

No comments: