Friday, 12 June 2009

Kau Pergi Jua......

Hari ni hati aku mendung.....abang akan berangkat ke Auckland malam ni. Hambali datang ziarah sebelum abang berangkat pulang. Syahira pulak beritahu dia akan viva hari ni pukul 1p.m waktu NZ. Insyallah aku doakan moga Allah mudahkan dia. Lepas solat Jumaat kami ke klinik sekejap sebab abang nak ambik suntikan untuk flu. Dalam pukul 4.30 kami bertolak ke KLIA. Dalam perjalanan Syahira text beritahu dia dah lulus. Alhamdulillah ......perjuangan dia hampir selesai dan tak sia2 pengorbanan dan usaha. Sesungguhnya rezeki manusia itu telah Allah tentukan, maka itulah ketetapan buat dia. Memang aku tersangat gembira, macam aku pulak yang lulus tapi aku tahu macam mana sukarnya bila belajar tapi ada tanggungjawab lain terhadap anak2 dan suami. Suami pulak jauh di mata.... Memang tabik kat dia sebab dia siap dalam tempoh 3 tahun lebih sikit je itu pun sebab viva lambat. Boleh dijadikan cabaran buat mereka yang single terutamanya sebab tumpuan dia orang cuma untuk studi.
Di airport Along n famili dah tunggu dan Mak Ilah pun dah sampai. Dia akan terbang ke Auckland bersama abang. Selesai solat Maghrib abang pun masuk untuk berlepas .........

No comments: