Monday, 17 November 2008

Termenung sejenak


Semenjak berkenalan dengan FB ramai betul rakan lama dapat dijejaki. Terutamanya kawan2 masa sekolah dulu, dah 21 tahun tak bertemu. FB ..........., ntah siapalah pengasasnya, berapa banyaklah duit yang dia dah buat hasil dari FB, apalah agamanya, apalah tujuan dia buat FB ni? Aikk ke situ pulak perginya ........... Pandai betul manusia2 itu mencipta sesuatu untuk melalaikan manusia, sesekali terasa ruginya tapi ketidak teguhan iman itulah yang menyebabkan aku masih hanyut bersama kehendak mereka. Kadang terasa betapa aku telah membazirkan masa dengan sia2 mengadap komputer, tv, buku, majalah ...... itulah dunia yang melalaikan. Bila bukak kitab Allah, baru 10 minit dah terasa lama, bila mengadap tv berjam2, tak sedar masa berlalu...... Alpa, lalai, lagha ............. Dunia dengan tipu dayanya. Sampai bilalah aku nak jadi macam ni? Orang lain macam aku ke? Atau aku sorang jer yang macam ni?? Berpijakkah aku di bumi nyata?


Dan DEMI MASA sesungguhnya manusia itu di dalam kerugian ...................




No comments: