Sunday, 2 November 2008

Jalan-jalan

Dah lama tak makan angin ...apakata hari ni kita pegi Point Chev? Boringlah....jom explore tempat lain. Jom apa tunggu lagi ... bukak almari ambik crisp 2 paket, biskut 2 bungkus, air kosong sebotol dan kita pegi. Perjalanan ke Waiuku ni cuma mengambil masa lebih kurang 30-40 minit tapi sebab ada construction, delaylah sikit. Kami lalu SH1 dan bila sampai di Drury terus masuk SH22. Seperti biasa Waiuku cuma pekan kecil dan disebabkan hari Ahad jadi takde apa2 aktiviti yang boleh dibuat di City maka kami teruskan perjalanan.

Kami teruskan perjalanan ke Manukau Head dengan harapan dapat tengok Light House yang ada kat situ tapi anak2 sibuk nak mandi laut. Dalam perjalanan kami lalu Waipipi, Te Toro, Pollok, Matakawau, Awhitu Central dan terus ke Grahams Beach.

Hasrat nak ke Light House di Wattle Bay ditangguhkan sebab nak ke sana kena ikut jalan yang berbeza. Masa pun suntuk, dah hampir pukul 4 petang jadi kami ke Grahams Beach dan piknik di situ. Tak ramai orang pun cuma 2 @ 3 kereta jer. Pantai ni mengadap Auckland Airport jadi seronok Ikhwan dapat tengok kapalterbang berlepas di udara. Pasir kat pantai ni cantik dan bersih, rasa nak bawak balik Malaysia jer...Bila anak2 dah puas mandi dan bermain, kami pun baliklah...


No comments: