Tuesday, 14 October 2008

Sikap


Mana pulak nak parking ni? Hmmm...park sementaralah kat sini... lagipun ada driver dalam kereta so kalau apa2 hal tak risau sangat. Itu senario jer masa gi jemput Cik Abang balik uni. Janji 6.30 tapi disebabkan terawal beberapa minit maka aku pun park sementara kat parking lot yang bukan khusus untuk parking. Kalau nak parking pun, takde tempat kosong. Sementara menunggu tu tetiba ada kereta yang nak keluar parking dan ada pulak kereta yang baru datang sedang mencari parking. Oleh kerana aku memang ada kat situ, drebar kereta yang baru datang siap buat sign language lagi tanya samada aku nak masuk parking kosong tu atau tak. Aku geleng dan suruh dia masuk. Sikit punya bagus. Teringat masa kat Jusco Melaka, kita org siap turun lagi gi sound kat apek ni sebab sesuka hati dia jer ambik parking yang kita orang dah tunggu lebih dulu dari dia. Kat mana lah yang silapnya tu, sabar memang boleh sabar tapi yang ambik parking mengalahkan orang nak terberanak tu apa hal??? Kat mana perginya tolak ansur(toleransi), sabar, hormat menghormati??? Manusia memang tak sempurna termasuk aku, tapi seboleh mungkin cubalah untuk buat yang terbaik. Sesungguhnya setiap sesuatu itu adalah ilmu bagi yang ingin mempelajarinya.

No comments: