Thursday, 9 July 2009

Diserang.....

Pagi ni badan rasa macam tak sedap, kepala bengal semacam. Mujurnya kelas mula lewat hari ni....12.30. Hantar anak2 ke sekolah dan hantar Ikhwan kat rumah mama. Lepas tu terus ke sekolah ...... Lela pulak ajak pegi breakfast lempeng kelapa. Mamat lempeng tu pulak lembap giler, terhegeh2, tapi aku malas nak bising. Lela jer yang asyik tanya2, kesian dia lapar, maklumlah ibu mengandung. Aku sempat pegi klinik kat dalam kampus mintak ubat demam, batuk dan sakit tekak. Nak jumpa doktor tak larat sebab student terlampau ramai. Kul 1230 masuk kelas kat Building Art n Design, panaslah pulak bilik tu. Bila cakap ngan student aku rasa cam tak sihat, dia orang pun jawablah....Madam, if you dont want to have class, it's ok for us. Memanglah ok sayang oooiiii tapi nanti kalau kena, saya jugak yang kena. Habis kelas tu kena tunggu 2 jam pulak untuk kelas kul 4.30. By the time aku sampai rumah lepas habis kelas kul 6.20 tu, badan aku dah tak larat. Mama tanya dah pegi doktor ke belum, aku jawab belum. Tak lengah lagi lepas maghrib dia ajak aku pegi hospital. Seperti biasa mama memang tak boleh duduk diam bila tiba bab sakit2 ni. Mujur tak lama menunggu, badan aku dah sakit2. Malam ni mama suruh tido kat rumah dia. Memang pun, aku dah tak larat nak memandu....... Di saat2 sakit ni teringatnya kat buah hatiku nun jauh di mata. Kalau abang ada kan best.....

No comments: