Wednesday, 3 November 2010

Hujan di Mekah

Dataran Masjid

Hujan

Dalam perjalanan ke Masjid untuk solat Asar, awan sudah mula memperlihatkan tanda2 bahawa dia sudah tidak mampu mengandung air yang bila2 masa saja bakal mencurah ke bumi. Dan dalam 10 langkah ke pintu masuk, titisan demi titisan perlahan2 mulai menitis ke bumi..... Oleh kerana aku dalam keadaan uzur maka aku cuma menempatkan diri di laluan Safa dan Marwa. Dari sinilah aku memerhatikan gelagat jemaah yang mengharung hujan semata-mata untuk menghadirkan diri ke rumah Allah. Indah, cukup indah pemandangan ini, hati terasa begitu dekat dengan Pencipta, diri terasa kerdil. Terimakasih Ya Allah kerana mengundang aku sebagai Tetamu MU, undanglah aku lagi sekerap mungkin, sesungguhnya aku benar2 bahagia di sisiMU.





No comments: